Algemeen

De Roosevelt vakantie week vindt plaats met steun van de Stichting Holy Days. Deze week vindt jaarlijks plaats in de week waarin 1 augustus valt.

Gasten en Vrijwilligers

Een groep van zo’n 35 vrijwilligers doet jaarlijks z’n uiterste best om een vakantie om nooit te vergeten aan te bieden voor mensen met een lichamelijke handicap of een kwetsbare gezondheid.

Onze gasten zijn mensen die niet (meer) zelfstandig op vakantie kunnen gaan. Onder de vrijwilligers zijn onder andere: verpleegkundigen, een arts, een geestelijk verzorger en ervaren pastoraal werkers.

Centraal staat de aandacht voor de gast gedurende ‘onze’ week.
De vrijwilligers komen uit het hele land om hun gast of gasten een fijne vakantie te bezorgen. Niet alle vrijwilligers hebben een zorgachtergrond.  Het Rooseveltpaviljoen is onderverdeeld in drie gangen met elk een ganghoofd. Het ganghoofd heeft verpleegkundige ervaring en ondersteunt de vrijwilligers waar nodig.

Roosevelt­paviljoen

Tijdens de achtdaagse vakantieweek verblijven onze gasten in het nieuwe Rooseveltpaviljoen. Het Rooseveltpaviljoen is onderdeel van zorghotel en conferentie centrum “Nieuw Hydepark” op het landgoed Hydepark te Doorn (provincie Utrecht).

Hier verzorgen de koks, in een ruim en licht restaurant, voor ons heerlijke maaltijden in (grotendeels) buffetvorm. Dit geeft veel keuzemogelijkheid tijdens de maaltijd.

Het gebouw beschikt over een eigen kerkzaal op de 2e verdieping. Deze biedt plaats aan 80 mensen en is goed toegankelijk met een lift. Gedurende onze week houden wij er een oecumenische zondagsdienst en een avondmaalsviering.

We verzorgen in en rondom het Rooseveltpaviljoen een actief en gevarieerd programma. Zowel de recreatiezaal, het terras, als het park, bieden ons daarvoor overdag en ‘s avonds volop mogelijkheden.

Verder staan elk jaar diverse uitstapjes op het programma, al dan niet met de (rolstoel)bus.

De bar met openhaardhoek nodigt uit tot een gezellig drankje en een gesprek in een sfeervolle ruimte. Met lekker weer is het ook goed toeven op het zonneterras.

In de twee aangepaste bubbelbadruimtes kunnen wij onze gasten een heerlijke ontspannen bubbelbad ervaring aanbieden.

Wij hebben plaats voor 40 à 45 gasten in onze vakantieweek, in mooie kamers met goede voorzieningen.

Een aantal aangepaste fietsen geeft ons de mogelijkheid met elke gast, met of zonder rolstoel, een fijne fietstocht in de omgeving van het huis te maken.